Pagrindinis interjerusLaipiojimas į Beno kaminą: puikus kūgio formos kalnas, kurio takus puošia mėlynakiai, žibuoklės ir orchidėjos

Beno Stako absurdiškai graži kalnų viršūnė, žiūrima iš vakarų. Kreditas: Valerijus Egorovas / Alamy

Fiona Reynolds kelionei į Škotiją skiria laiko, kad galėtų lipti į vieną gražiausių mažų jos viršūnių: Ben Stack.

Škotija: Negaliu to gauti. Praėjo dveji metai, kai paskutinį kartą čia buvau - Loch Lomond ir Trossachs -, bet aš turiu keletą dienų darbo tolimuose šiaurės vakaruose, netoli mažo Scourie žvejybos uosto Sutherland vakarinėje pakrantėje, ir aš esu pasiryžęs kad pasivaikščiotum.

Šeimos atostogų „Skye“ prisiminimai, kai vėl įsivyravo įpuolimai į Kuiliną ir Quiraingą, stovyklavimą Sandwood įlankoje ir kopimą į Suilven bei Stac Pollaidh.

Pirmas dalykas, kurį prisimenu, kai važiuojame į šiaurę nuo Inverneso, yra tai, koks platus yra visko mastas. Čia neįmanomas patogus žiedinis pasivaikščiojimas ar nedidelės viršūnės nugrimzdimas - mano įprastas įprotis minkštose Anglijos ir Velso žemumose ar net nacionaliniuose parkuose.

[SKAITYTI DAUGIAU: Fiona Reynolds straipsniai apie vaikščiojimą šalies gyvenimui]

Kai važiuojame į šiaurę nuo Ullapool, šlovingi kalnai atsitraukia į dangų, pakeldami mano nuotaiką ir sukeldami mano apetitą tyrinėti; dideli granito ir žvyro gabaliukai atrodo beveik neplaunami. Mes pravažiuojame „Cul Mor“ ir „Suilven“ kamščius prieš „Quinag“ stakles. Jos trys viršūnės yra įtikinamos ir draudžiančios.

Nusileidžiame į Kylesku per „naują“ išlenktą tiltą - prieš jam statant, mažyčio kelto eilės buvo mylių ilgio - prieš atvykstant į „Scourie“.

Laiko neturime daug, bet aš labai noriu įgyti šiek tiek ūgio ir pakvėpuoti gūdžiu, durpėmis kvepiančiu Aukštaitijos oru. Yra vienas puikus kandidatas: trikampio formos Beno kaminas, esantis už kelių mylių šalies viduje, iš pakylos, atrodo, vertikaliai iš slėnio, kuris neša banguojančią Laxfordo upę.

„Ben Stack“ mane traukia iš dalies todėl, kad jis man primena Cnichtą Snoudonijoje, tobulą kūginį kalną ir pirmąją viršūnę, į kurią aš kada nors lipu. Tai turi panašų pojūtį: švelniai nuožulnus pagrindas, uždengtas stataus kūgio formos viršuje.

„Tai maža viršūnė pagal Škotijos standartus - net ne Munro -, bet tiesiogine prasme jaučiamės pasaulio viršūnėje“

Čia yra akivaizdus ir malonus takelis iš A838, kurį mes pasirinkome, lipdami į vakarus iš slėnio prieš pasukdami į pietus žemiau mūsų kalno pagrindo. Spyris veda link, dabar staigiai kylantis, kai einame link pirmojo peties.

Pakildami į šlaitą, mes esame šokiruoti, kaip sausa: mažieji ežerai turi sausus krantus, o į įpūtusias kūdras įtartinai lengva vaikščioti. Vis dėlto kelias driekiasi gražiomis laukinėmis gėlėmis: mėlynakiais, vijokliais, pienželėmis ir paprastųjų dėmėtųjų orchidėjų masėmis.

Kai pasiekiame pirmąjį petį, viršūnė viliojančiai kyla prieš mus: mes galvojame, kad ne dabar. Tai įrodo klaidą. Kai žiūriu į savo telefoną, suprantu, kad esame mažiau nei 980 pėdų aukščiau nei 2600 pėdų aukščio. Žinoma, mes pradėjome netoli jūros lygio!

Vaizdas iš viršaus: Arkle ir Foinavenas matyti iš Beno Stacko

Tai sunkus, bet be galo malonus lipimas. Šiuo metu sparčiai populiarėjame ir kiekviename žingsnyje atsiveria vaizdas į vakarus, kur jūrų ešeriai, su įdubimais ir salomis, driekiasi tarsi į pasaulio pabaigą.

Staiga mus pasitinka sparnų sūkurys ir ptarmiganas. Stebime, susižavėję, nes jis sukosi pilku akmeniu, beveik nematomu savo tobulu kamufliažu. Tai pasiteisinimas pailsėti, mes tęsiame, jausdami spaudimą plaučiuose, kai lipam. Tada mes esame ten ir sulaužome kūgio viršūnę, kad atsiskleistų ilgas, siauras ketera, einantis lygiagrečiai su slėniu, esančiu toli žemiau.

Nuomonės žavi ir mūsų pasiekimų jausmas yra gilus. Tai maža viršūnė pagal Škotijos standartus - net ne Munro -, bet, tiesiogine prasme, mes jaučiamės pasaulio viršūnėje. Mes žvelgiame į šiaurę iki Arkle ir Foinaveno ir į pietus atgal į Quinag. Beno Stackas yra mažas, bet tobulas, mūsų lipimas vertas kiekvieno žingsnio. Aukštaičiai vėl šaukia.

Kategorija:
Alanas Titchmarshas: ciklamenai, spalio spalva ir nepaprasčiausias „Gamtos“ spalvų susidūrimas
Devyni dalykai, kuriuos turėtumėte žinoti, jei Kalėdoms norite žąsų