Pagrindinis architektūraJasonas Goodwinas: „Politikams reikia tiek istorikų, kiek karaliams reikia minstrelių“

Saulėlydis prie Kremso pilies. Kreditas: „Getty“ / „Aurora Open“

Jasonas Goodwinas rengia šeimos dviračių žygį Dunojaus keliu, suteikdamas jam laiko pamąstyti apie senąsias legendas ir istorijos vietą politikoje.

Austrijos Dunojaus „Scylla“ ir „Charybdis“ yra uola, vadinama „Strudl“, ir sūkurys, vadinamas „Wirbl“. Laivai, kurie pabėgo sudraskyti į gabalus, kuriuose nuo srovės putojo Strudlis, turėjo kovoti su besisukančiu Wirbl prieš išmesdami į ramesnius Wachau slėnio vandenis, garsėjančius vynmedžiais ir abrikosais.

Šiomis dienomis upė yra didžiulė, tačiau rami, sutramdyta spynų ir dinamito, o ant vieno ar kito kranto tilpo rami metalinė juosta, kuri įtikino mano seserį, kad dviračių sportas palei Dunojaus yra geriausias būdas švęsti mūsų tėvo 85-ąjį gimtadienį.

Ji buvo teisi: ji yra rami, atspindinti ir, svarbiausia, šiek tiek žemyn. Maistas yra puikus, su skonių bruožais, kurie atsirado su vengrais ir turkais: mes valgėme salotas ir bulves ir miegodavome patogiose, prieinamose užeigose, kuriose laukiama dviratininkų, su pompomis, veržliarakčiais ir džiovyklomis.

Wachau viduryje, ant upės vingio, yra viduramžių kaimas Durnstein, kurio griuvėsių pilis yra tarp granitinių vėžių. Tai kietas, kartais vertikalus laipiojimas, apdovanotas nuostabiais vaizdais, ir statmena uoliena, kurioje yra rankiniu būdu nupjauta ląstelė, uždaryta geležies, kurioje Ričardas I buvo įkalintas savo priešo, Austrijos Leopoldo.

Akrą apgulęs, kryžiaus žygio metu, Ričardas suplėšė ir sutrypė ant Austrijos etalono, besislapstydamas šalia savo paties užkariautų miesto pylimų. Pakeliui namo jis nusprendė paslėptu sausumos keliu išilgai Dunojaus, tačiau jis buvo aptiktas, kai jo jaunikis eidavo pirkti prekių į turgų dėvėdamas karališkas pirštines.

Durnsteine ​​Ričardas pasimetė pasauliui, kol, kaip jūs prisimenate, jo ministras ėmė jo ieškoti. Aukštyn ir žemyn Dunojaus piliakalniai piliakalniai riedėjo, dainuodami trubadūro gulą, kurį jis ir jo šeimininkas sudarė. Jis dainavo tai prie kiekvienų užpakalinių vartų ir požemio grotelių, kol vieną dieną kitas dainos eilėraštis vėl pasirodė plūduriais ir Blondelis žinojo, kad rado savo karalių.

Vienoje, kaip turėtumėte, valgėme šnicelius senojo pasaulio kavinėje ir eidavome į operą. Mes matėme turistų vakarėlį, kuris buvo įvestas į kanalizaciją Trečiojo žmogaus garbei.

Dar vienos senosios Vienos rankos, istoriko Normano Stone'o, kuris mirė šių metų pradžioje Budapešte ir kuris yra palaidotas Stambule, atminimui, praėjusią savaitę pamaldos vyko St Martin-in-the-Fields. Robertas Harrisas skaitė iš savo trilerio „Arkangelas“, kurio veikėjas modeliavo pagal Byronico Normano figūrą; Niall Fergusson perskaitė ištrauką iš Normano šaltojo karo, Atlanto ir jos priešų istorijos, aprašydamas jo kalėjimą Slovakijos kalėjime už bandymą kontrabandos būdu išvežti kažkokį vaikiną, kur jis sužeistas tobulindamas vengriškus netaisyklingus veiksmažodžius.

Timothy Gartonas Ashas prisiminė, kaip 1990 m. Jis kartu su Normanu išvyko į šaškę, kad Margaret Thatcher suteiktų istorikams žemą vokiečių susijungimo nuosmukį. Kaip ir daugelis jos kartos atstovų, ji turėjo abejonių dėl vokiečių. „Gerai, kad mes pralaimėjome jiems Pasaulio taurėje“, - kartą sakė ji. „Mes du kartus juos sumušėme jų pačių nacionaliniame sporte“.

Per šešias pokalbio valandas istorikai ją įtikino, kad vokiečių suvienijimas, kuris tuo metu neatrodė neišvengiamas, greičiausiai buvo pageidautinas ir tikrai išgyvenamas. Kitame kontekste Normanas atkreipė dėmesį, kad niekas istorijoje, kaip ir kare, nėra neišvengiama. Išskyrus, kaip jis kartais iškilmingai priduria, vokiečių kontrataką.

Palikau įspūdį, kad politikams reikia tiek istorikų, kiek karaliams reikia minstrelių. Jie gali juos nukreipti tarp Wirblio ir Strudlo, išgelbėti juos nuo savo kvailysčių Durnsteinų ir bent jau paaiškinti savo klaidas, jei visa kita nepavyks.

Kategorija:
Nepakartojamas džiaugsmas rašyti naudojant tušinuką - penkis gražius rašiklius, kurie įkvėps
Vaikščiojimas Hadriano siena: Epas, einantis nuo kranto iki kranto ir atgal