Pagrindinis gamtaStanley Johnsonas: Ieškodamas sniego leopardo

Stanley Johnsonas: Ieškodamas sniego leopardo

Paveikslėlis: Sebastianas Hennigsas / NABU Kreditas: Sebastianas Hennigsas / NABU / Biosfera
  • Populiariausia istorija

Rašytojas, aplinkosaugininkas ir kampanijos dalyvis Stanley Johnsonas visada svajojo pamatyti sniego leopardą - tiek, kad kai atsirado galimybė prisijungti prie ekspedicijos, jis metė viską, kad galėtų dalyvauti. Štai kas atsitiko.

Paveikslėlis: Sebastianas Hennigsas / NABU

Pamatyti sniego leopardą jau seniai buvo mano populiariausių kibirų sąrašo viršūnė, tačiau neturėjau iliuzijų, kaip gali būti sunku įgyvendinti tą norą. Taip, kartkartėmis BBC ir kituose televizijos kanaluose būta puikių sniego leopardo „kadrų“, tačiau operatoriams / moterims dažnai reikėdavo kelias savaites, jei ne mėnesius, stovėti ant vėjuoto ir akmenuoto aukšto Himalajuose. laikas sudėti tą varginantį žvilgsnį.

Ir net pačios drąsiausios ir egzotiškiausios kelionių kompanijos nesiūlė garantuotos ar net pusiaukelės pagrįstos perspektyvos pamatyti sniego leopardas gamtoje. Aš tikrai nebuvau pasirengęs išleisti brangaus laiko ir lėšų tokiai ilgalaikei rizika.

Prieš kelis mėnesius persigalvojau, kai sužinojau, kad Vokietijos gamtos ir biologinės įvairovės apsaugos sąjunga NABU kartu su Kirgizijos vyriausybe rengia sniego leopardo išsaugojimo Kirgizijoje programą, naudodama gerai organizuotas tyrimų pastangas kartu su prevencine programa. neteisėta šios nykstančios rūšies medžioklė ir prekyba.

Taip pat sužinojau, kad organizacija, vadinama „Biosferos ekspedicijomis“, glaudžiai bendradarbiavo su NABU ir Kirgizijos vyriausybe vykdant šią programą ir kad savanoriai - arba „piliečių mokslininkų pagalbininkai“, kuriuos jie mieliau vadina - vis dar buvo reikalingi kitai ekspedicijai dėl atostogų Kirgizijos Tien Šanio kalnuose - 2018 m. liepos mėn. pradžioje. Aš iškart susisiekiau su Biosferos ekspedicijos žmonėmis. Aš labai norėjau pasirašyti.

Biosferos ekspedicijų komanda vis dėlto nebuvo tokia tikra. Jie man nuo pat pradžių aiškiai pasakė, kad tai nebus „safari stiliaus“ operacija. Mes vaikščiotume iki 10 mylių per dieną aukštoje kalnų vietovėje ir iki 13 000 pėdų aukščio, o bazinės stovyklos aukštis būtų iki 10 000 pėdų. Stovyklavau vieno žmogaus kupolo palapinėje, prausdamasi ledynoje netoliese esančio upelio tirpale ir kiekvieną dieną eidamas į kalnus sniego viršūnėse, ieškodamas sniego leopardo požymių ir jų buvimo šioje atšiaurioje aplinkoje.

Dalyvavimas reikštų, kad tapsi mažos mokslininkų vadovaujamos tarptautinės savanorių komandos dalimi, kuriai talkina kovos su brakonierių patruliu nariai, stovyklauti aukštose vietose, kai sniegas nutirpo nuo aukštų slėnių. Mes prieisime prie kalvų, kol piemenys atsineš savo gyvulius ir jurtas vasaros pradžioje į kalnus.

Biosferos ekspedicijos taip pat tvirtai tikėjo „reklamos tiesa“. Jie leido suprasti, kad tikimybė pamatyti sniego leopardą yra maža - ir jie buvo atsargūs, apibrėždami „žemas“ kaip reikšmingus „yra mažai tikimybės iš tikrųjų pamatyti gyvūnus“.

Tai pripažino mane šiek tiek atgal. Jei galų gale netektų susidurti su sniego leopardu ten, dykumoje, o vietoje to tiesiog pamatyčiau sniego leopardo išmatas ar keletą pėdsakų sniege, ar laikyčiau savo laiką gerai praleistą “>

Bet aš ilgai nesijaudinau. Aš jau seniai tikiu „piliečių mokslu“, kai tokie žmonės kaip aš, neturintys didelio mokslinio išsilavinimo, išeina į lauką ir po truputį mokomi renka naudingą informaciją.

Aš liepiau sau žiūrėti platesnį, ilgesnį požiūrį. Aš galbūt nematau sniego leopardo. Aš net nematau sniego leopardo pėdsakų. Bet ar nebuvo verta eiti?

Bet kokiu atveju gali įvykti stebuklai ...

Po ilgo skrydžio iš Londono per Stambulą, liepos 8 d., Sekmadienį, nusileidau Biškeke, Kirgizijos sostinėje. Tą popietę Kirgizijos biosferos ekspedicijų komandos vadovas Amadeus DeKastle nuvežė mane pasimatyti į NABU direktorių Tolkunbeką Asykulovą. Kirgizijos biuras.

"Kokie yra pagrindiniai iššūkiai">

Pirmą dieną visas komandos vadovas buvo Amadeus ir ekspedicijos žinovas Volodya Tytar. Mes buvome išmokyti naudoti GPS įrangą ir kaip įrašyti pastebėjimus, dirbant ląstelėmis po tinklelius.

„Be abejo, gauti naudingų mokslinių duomenų gali būti labai nuobodu, - atsiprašė mums Volodya, - bet tai turi būti padaryta“.

Didžiąją dienos dalį praleidome vaikščiodami po šoninius slėnius. Kartais mes žygiavome į ryškią saulę; kitu metu kovodavome per liūtis. Kai mes pasiekėme „stebėjimo tašką“ - paprastai po dviejų ar trijų valandų žygio - mes išsišiepėme žiūronus, kad sistemingai nuskaitytume kraštovaizdį.

Biosferos grupė Skerdžiant kraštovaizdį dėl sniego leopardo ženklų

Mes su savimi nešiojome supakuotus pietus, užpildydami vandens butelius nuo ledinių upelių, kurie nutekėjo slėniais nuo tirpstančio ledyno. Kiekvieną vakarą susirinkome į jurtą apklausai. Ką mes matėme ir kur mes matėme “>

Deja, aš negalėjau likti visas dvi savaites Tien Šanio kalnuose. Įsikišo kiti įsipareigojimai. Bet aš pasilikau pakankamai ilgai, kad pamačiau nuostabų „Kok Buru“ arba „ožkos rutulio“ žaidimą, kurį ganė piemenys aikštėje šalia mūsų stovyklavietės.

Volodija paaiškino. „Kok Buru yra kryžius tarp polo ir regbio. Žinoma, jie žudo ožką. Bet jie vis tiek ketino tai padaryti. Be to, tai geras būdas pagardinti mėsą! “

Liepos 23 d., Pirmadienį, praėjus savaitei po to, kai išėjau iš Kirgizijos, Amadeus pranešimą gavau el. Paštu:

„Pirmoji 2018 m.„ Tien Shan “ekspedicijos grupė sugrįžo į Biškeką po įtemptų dviejų savaičių. Ačiū Judy, Sophie, Marilyn, Allycia, Tristan, dviem Peters, Holger, Jim, Ross, Markus, Peter, Andreas, Noel ir Stanley už tai, kad įdėjote daug pastangų surinkti nemažą kiekį duomenų. Savo tyrimo srityje apėmė 34 ląsteles (kiekviena po 2 × 2 km), kai kurios iš jų kelis kartus.

„Mūsų tyrimai parodė, kad iš tų 34 ląstelių 23 iš jų turėjo sniego leopardo grobio rūšis. Tai apėmė ibex, argali, marmot ir sniego gaidžius. Mes nustatėme aštuonis fotoaparatų gaudykles įvairiose vietose (laukiama rezultatų). Taip pat mes surinkome įrašus apie tris paukščius ir dvi drugelių rūšis, kurios šiais metais yra visiškai naujos mūsų tyrimo srityje.

„Svarbiausia, kad surinkome du skirtingus sniego leopardo įrašus. Pirmasis įrašas buvo miręs kubo kūnas Sary Kulo slėnyje, apie kurį sužinojome iš piemens. Čongčikano slėnyje atlikus apklausą netoli ledyno, buvo rasti du atspaudų rinkiniai, kurie, tikėtina, priklausė motininiam sniego leopardui ir jos kubeliui. Tai ne tik ryškus sniego leopardo buvimo požymis, bet taip pat nuostabu pastebėti, kad mūsų tyrimo rajone greičiausiai bus veislinė populiacija.

„1 grupei, buvo malonu praleisti dvi savaites su jumis kalnuose, kenčiant dėl ​​mokslo. Visa ko geriausio ir tikiuosi dar kartą pamatyti jus visus! “

„Kančia mokslui“! Manau, kad tai yra vienas iš būdų!

Kalbėdamas už save, niekada nepamiršiu kalnų grožio, piemenėlio draugiškumo, auksinių erelių ir lammergeyerių žvilgsnio, laukinės Kok Buru degtinės energijos, kurios liudininkai buvome.

Ar tai buvo taip arti laukinio sniego leopardo, kokį aš kada nors gausiu "> Išsaugokite sniego leopardą ir išsaugokite aukštų kalnų ekosistemas. Ypač svarbūs bus patikimi NABU ir Biosferos ekspedicijų moksliniai duomenys.

Ir nors mes iš tikrųjų nematėme sniego leopardo, norėčiau pagalvoti, kad bent jau prisidėjome prie vertų pastangų.

Po kelių savaičių šis jausmas turėjo būti įrodytas teisingas. Netrukus grįžęs iš Kirgiztano gavau fantastiškų naujienų: kameros gaudyklė, kurią mes nustatėme Chong Chikan slėnyje, regėjimo lauke pagavo sniego leopardą - ir neilgai trukus kita šios srities kamera padarė šį gana nuostabų vaizdo įrašą:

Tai puikus atlygis už penkerius mokslo metus ir aš laikau save visiškai privilegijuotu, kad galėjau būti tokio triumfuojančio kulminacijos dalimi.

• Kita biosferos ekspedicija į Tien Šanio kalnus vyks 2019 m. Liepą / rugpjūtį. Dviejų savaičių trukmė kainuoja 1950 svarų sterlingų, išskyrus skrydžius, iš kurių du trečdaliai bus išleisti projektui. Norėdami gauti daugiau informacijos arba įsitraukti, apsilankykite www.biosphere-expeditions.org.
  • Stanley Johnsonas yra rašytojas, buvęs Europos Parlamento narys ir aplinkosaugininkas. Jo naujausią romaną „Kompromat“ išleido „Oneworld“ leidiniai.