Pagrindinis sodaiKodėl Viduržemio jūros gėlės pakelia dvasią

Kodėl Viduržemio jūros gėlės pakelia dvasią

Davidas Wheeleris tyrinėja gausų Kipro florą.

Tai lengvas šuolis nuo Stambulo iki Kipro. Valandos skrydis leidžiasi nusileidęs virš Tauro kalnų pietinėje Anatolijoje, plaukdamas virš 40 mylių ilgio safyro-mėlynojo vandens, iš kurio Kyrenia kalnai kyla palei salos šiaurinį krantą. Praėjusių metų kovo pabaiga, kai po trijų savaičių Osmanų sodo apžiūrėjimo palikau Stambulo miesto lapą, kuriame nėra lapų. Tuo metu aš buvau pasirengusi švelnesniems Viduržemio jūros malonumams ir laukinių gėlių pažadų, kad jų nėra daug. Ką ten pamatyti šiuo metų laiku ">

Per kelias minutes nuo atvykimo į „Bellapais“ įkūrėme Lawrence'o Durrello autobiografinę „ Bitter Citriną“ ir ten, kur jis trejus metus gyveno šeštojo dešimtmečio viduryje, buvau šalia netoliese esančių ožkų, pažymėdamas orchidėjų rūšis ant popieriaus laužo, ant kurio taip pat buvau surašęs vardus. kitų tikėtinų trofėjų tarp muskarų, tulpių, asfodėlių, gladiolių ir ciklamenų. Žydėjo rausvos ir baltos spalvos cista; besiganančių milžiniškų pankolių ir natūralizuotų mimozų medžių rutulinės gėlių galvos atgaivino geltonumą, be vargo konkuruodamos su akinančia saule, kuri riedėjo be debesų žydru dangumi.

Mano vadovas, debonair polymath Sabri Abit, yra paprasto, tačiau prabangaus viešbučio „Bella-pais Gardens“, kuriame buvau apgyvendintas, bendrasavininkis; jis artimai žino savo reljefą. Tą pačią popietę radome vos penkias orchidėjų rūšis, įskaitant rausvai žydinčią Orchis italica, pliką orchidėją su taip išskiriančia priedėle. Deja, anksčiau žydėjusią milžinišką orchidėją Barlia robertiana buvo galima atpažinti tik iš jos likusių sėklinių galvučių.

Vėliau savaitę, toliau į vakarus, tarp kadagių ir arbutų giraites virš Lapta, dar vieno vietinio eksperto Fethi Ozbogac kompanijoje savo orchidėjų sąrašą papildiau dar šešiais iš 50 salos rūšių. Tarp jų vyravo asfaldai, o Cyclamen persicum buvo paplitęs visur, beveik iki potvynio žymėjimo senovės uolų kapuose Lambousa paplūdimyje.

Fethi taip pat nuvežė mane į nuostabų 30-metį Kaktusų sodą, kurį sukūrė grafikos dizaineris, dailės mokytojas ir puikus augalų augintojas Hikmetas Uluçamas. Tačiau kaktusai, iš kurių žinoma, yra apie 500 skirtingų rūšių, yra tik dalis Hikmeto stebuklų šalies. Prieš eidamas pro jo vartus, pamačiau antklodes, apimančias ciklamenų, anemonų, aguonų ir ranunculus drabužius, žemę po jo neįvardytu „sodu“.

Užpildžiau savo užrašų knygelės lapą su jo vaisiais ir riešutų medžiais: kelių rūšių citrusiniais vaisiais, pistacijomis, granatomis, lankatais, šilkmedžiais, figomis, svarainiais, persikais, abrikosais, alyvuogėmis, bananais, avokadais ir dygliuotomis kriaušėmis. Tarp uolų ir grindinio nutilo dvi endemijos: mažai auganti rožinė - Arabis cypria ir stulbinantis merlot-raudonasis Tulipa cypria, užaugantis iki maždaug 15in aukščio.

„Ar norėtumėte pamatyti daugiau šios tulpės?“ - paklausė Hikmetas. Kadangi jie yra tarp mano brangiausių genčių, aš neketinau pasakyti „ne“. Po pietų sode netoli „Fethi“ esančio viešbučio „Lapida“ (kur jis taip pat augina apie 40 skirtingų vaisinių medžių) mes išsiruošėme. Mūsų tikslas buvo žemos kalvos, pasodintos miežiais, šiaurinis šlaitas, jau subrendęs po kovo pabaigos saulės.

Apytiksliai ketvirtadalio hektaro pleistre, kuriame gausu Flandrijos aguonų, buvo Tulipos cypria būrys, augantis iš svogūnėlių tariamai net kiemo gylyje, dirvožemyje, kurį kasmet apverčia plūgas. Kur tulpės žvalgėsi žvyrkeliu, užaugo kelios mažos mėlynos rainelės ir viliojančios purpurinės Gladiolus italicus ietys . 'Jums patinka šie?' - paklausė Hikmetas. 'Ateiti.'

Važiavome į maronitų krikščionių kaimą, kuriame šalia neįtikėtinai mažos bažnyčios (ilgio vos 11 mano žingsnių iš penkių pločio) buvo du laukai iš šių labiausiai viliojančių laukinių gėlių. Mes sutarėme, kad Šiaurės Kipras yra vienas iš labiausiai gėlių gėlių prieglobsčių visame Viduržemio jūroje.

Kategorija:
Rudi ūdra: „mes turėjome įtikinti Parlamentą sutelkti dėmesį į švarų vandenį ir paprasčiausias būdas tai padaryti buvo su kūdikio ūdra“.
Parduodamas namas, anksčiau priklausęs vienam didžiųjų kryžiuočių, išgelbėjusiam visame pasaulyje žinomą Bath architektūrą